Social Media Recruitment
Wil jij starten met (online) recruitment? Bij Social Promotion staan we klaar om je te helpen met het vervullen van jouw vacature via social media. In vijf duidelijke stappen laten we je zien hoe wij social media recruitment inzetten om jouw ideale kandidaten te bereiken.

Waarom kiezen voor social media recruitment in plaats van traditionele wervingsmethoden? Met social media vergroot je online zichtbaarheid, versterk je employer branding en breng je vacatures gericht onder de aandacht. Dit zorgt voor een groter bereik van potentiële kandidaten en verkort de tijd die nodig is om de juiste match te vinden, waardoor het een effectievere aanpak is dan traditionele recruitment. Lees hieronder de 3 grootste voordelen van social media recruitment:
Je benadert een specifieke doelgroep met een persoonlijke advertentie.
Je bereikt zowel actieve als latente werkzoekenden, inclusief kandidaten die niet actief op zoek zijn naar een baan.
Je versterkt snel je employer branding, met name bij jongere doelgroepen.
Onze werkwijze
Doelgroepanalyse
We willen graag zo specifiek mogelijk de ideale kandidaat targeten. Daarom doen wij grondig onderzoek naar de kenmerken, interesses en het gedrag van de doelgroep. We verzamelen informatie over de opleiding, werkervaring, leeftijd en locatie van de doelgroep. De locatie kunnen wij met je afstemmen, vaak targeten we tot 15-25km van jouw bedrijf.
Door deze gegevens te analyseren, kunnen de specifieke behoeften en voorkeuren van de doelgroep in kaart worden gebracht voordat we social media recruitment campagnes opzetten.
Persona-ontwikkeling
Op basis van de doelgroepanalyse worden persona’s ontwikkeld die het profiel schetsen van de ideale kandidaat. Deze persona’s helpen ons om de doelgroep te verduidelijken en om gerichter en effectiever te communiceren binnen de social media recruitment campagne.
Strategiebepaling
Op basis van de doelgroepanalyse en persona-ontwikkeling stellen we de wervingsstrategie vast. In deze strategie bepalen we de advertentieplanning en -inzet, budgetverdeling en de meetbare doelen voor de campagne.
Opzetten en optimaliseren campagnes
Wij maken pakkende vacatureteksten en opvallende designs om de aandacht van de potentiële doelgroep te trekken. Door deze kwalitatieve en doelgerichte content, kunnen we effectieve campagnes garanderen. Wanneer de campagnes live staan, zijn wij dagelijks bezig met het analyseren en optimaliseren.
Presentatie van kandidaten
We presenteren overzichtelijk de beste kandidaten overzichtelijk, compleet met uitgebreide profielen. Jij bepaalt vervolgens hoe het verder gaat: je kunt ervoor kiezen om de sollicitanten zelf op te volgen, of wij nemen dit proces voor je uit handen.
Wij passen ons aan jouw behoeften aan; of het nu gaat om het inplannen van gesprekken of volledige begeleiding van het selectieproces. Zo behoud jij de controle, terwijl wij zorgen voor een soepele en effectieve afronding van de werving.
Veelgestelde vragen
Klaar om te beginnen?
We staan klaar om je te ondersteunen bij het vinden van nieuwe teamleden! Neem contact met ons op, dan bekijken we samen welke diensten het beste aansluiten bij jouw behoeften.
